close

ארגמן נדלן כאן לשירותכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    בואו נחפש יחד!

    התחדשות עירונית קריית ים

    post-image

    הבית שלכם ממש מעבר לפינה

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      קריית ים הוקמה בשנת 1941 על ידי החברות East Palestine Cooperation והקרן הקיימת לישראל. האזור תוכנן על־פי שיטת "תכנון ערים מודרניות", על ידי האדריכל אלכסנדר קליין, וחולק לאזורי מגורים, תעשייה וחקלאות. עוד ועוד עולים הגיעו לקריית ים, והעיר גדלה והתפתחה. בשנות ה-70 נקלטו עולים מבריה״מ ובשנת 1976 קיבלה קריית ים סטטוס של עיר.

      התחדשות עירונית היא תהליך שבו משפרים את המרחב העירוני ואת איכות החיים של התושבים באמצעות תכנון, שיפוץ, הריסה ובנייה חדשה של מבנים, תשתיות ושירותים. התחדשות עירונית יכולה להיות מונעת על ידי הרשויות המקומיות, הממשלה, הפרטים או הציבור.

      בפתח המאה ה-21, קריית ים, כמו רבות מערים אחרות בישראל, נקלעה לתהליך של התחדשות עירונית. התהליך הזה מתמקד בשיפור התשתית הפיזית של העיר, בהגברת איכות החיים של התושבים ובהגברת הסביבה העסקית של העיר.

      התחדשות עירונית בקריית ים התחילה עם תכנית לשדרוג התשתית הפיזית של העיר. זה כלל שיפוץ של מבנים ציבוריים, כמו בתי הספר והגנים, ושיפוץ של מבנים פרטיים. בנוסף, הושקו מספר פרויקטים לשדרוג התשתית התחבורתית של העיר, כולל שדרוג של רחובות ומעברים לפיהם.

      במסגרת התהליך הזה, הושקו גם מספר פרויקטים להגברת איכות החיים של התושבים. זה כלל שיפור של השירותים החברתיים והבריאותיים, והקמת מרכזים חדשים לפנאי ולתרבות. במסגרת המאמצים האלה, הושקו גם מספר פרויקטים להגברת הסביבה העסקית של העיר, כולל הקמת מרכזים חדשים לעסקים ולהשקעות.

      התהליך הזה לא היה פשוט, והוא דרש השקעה גדולה מצד הרשות המקומית ומצד התושבים. אך התוצאות הן בהחלט מרשימות, והן מראות שהתחדשות עירונית יכולה להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים ובסביבה העסקית של העיר. קריית ים היא דוגמה מצוינת לכך.

      מי אנחנו?

      ארגמן התחדשות עירונית הוקמה על ידי רמי שטרית בעל ניסיון משנת 2015 בארגון וניהול מיזמים בהתחדשות עירונית וזו ליבת העשייה שלנו, אנו חברה המגשרת ומקדמת פרויקטים של פינוי בינוי, הקמת פרויקט של ארגון מתחם לתהליך פינוי בינוי אינו דומה לשום דבר אחר, כל פרויקט הוא שונה וייחודי, מכיוון שכל דייר הוא ייחודי ושונה. אנו יודעים כיצד להקשיב לדייר אשר חושש משינויים, להבין כי הסרבנים הם לעיתים מבוגרים שחוששים שיאבדו את ביתם היחיד, ולקחת את הסרבן המתלבט והחושש ולהפכו לדייר נלהב ורציני בפרויקט.

      אנו מבינים את החשיבות של שקיפות והסבר מפורט לגבי כל תהליך קרוב ורחוק במהלך הפרויקט, ואנו נלווה אתכם החל מתחילת התהליך ועד לגמר הפרויקט, בכל צומת קבלת החלטות, קטן או גדול, מייעצים ותומכים, כדי להבטיח שאתם תקבלו את השירות הטוב ביותר מצד כל בעלי המקצוע בפרויקט.

      ברשות רמי שטרית מנהל החברה ניסיון של 8 שנים בארגון וליווי דיירים, הובלת מתחמים תוך ידיעה אילו בורות ומהמורות מצפים לכם בדרך. לא פעם אני נתקל בדיירים שמוכנים להיפגע ולקבל פחות, העיקר שהשכן ממול לא יקבל כלום, אבל יש לי ברוב המקרים את הדרך והכלים להתמודד עם כל תרחיש / סיטואציה ואני מונה בפני הדיירים את החיובי והשלילי, אמנם הצביון והאופי של הבית הישן נעלם, אך ברשותם דירה חדשה עם ממ"ד ומרפסת שמש שעמידה בפני רעידות אדמה ולא עלינו מלחמות, לדירה יתווסף גם כן מחסן וחניה פרטית (במרבית המקרים).

      מוזמנים להתרשם מהפרויקטים שלנו : ארגמן התחדשות עירונית

      למידע נוסף אל תהססו לפנות אליי… רמי שטרית : 052-7499737

      שירותים נוספים שיעניינו אותך

      יש לכם שאלה? אנחנו עונים!

      ?

      תמ"א 38 היא תקנה שמאפשרת לחזק את הבניין נגד רעידות אדמה ולהוסיף קומות ודירות חדשות. בתמ"א 38 אין צורך לפנות את הדיירים מהבניין, אלא רק להעבירם לדירות זמניות במהלך העבודות. פינוי-בינוי הוא תהליך של הריסת הבניין הקיים ובניית בניין חדש במקומו, עם יותר קומות ודירות. בפינוי-בינוי יש צורך לפנות את הדיירים מהבניין לצמיתות, ולהעניק להם פיצויים ודירות חדשות בבניין החדש.

      ?

      על מנת לקדם תהליך של פינוי בינוי, ישנם כמה תנאים שחייבים להתקיים:

      – יש להגיע להסכמה של לפחות 67% מבעלי הדירות במתחם.
      – יש להשיג אישורים מהוועדות המקומית והמחוזית לפינוי ובינוי.
      – יש להציג תוכנית אדריכלית וטכנית למבנה החדש.
      – יש להבטיח את זכויות הדיירים הקיימים בחוזה פינוי בינוי.
      – יש להספק חלופות דיור זמניות לדיירים במהלך הבנייה.

      ?

      קידום פרויקט התחדשות עירונית תלוי במשתנים ובשחקנים רבים. כאן נתאר בקיצור את השלבים השונים:

      שלב ראשון: קבלת החלטה עקרונית לביצוע הפרויקט
      יש לבדוק האם הבית שלכם מותאם לפרויקט התחדשות עירונית והאם יש כדאיות כלכלית למבצע הפרויקט לבצע אותו. היזמים או הקבלנים בונים כנגד קבלת זכויות בנייה להקמת דירות נוספות. את הדירות הנוספות מוכרים היזמים והקבלנים לצורך כיסוי העלויות הדרושות, לרבות הפקת רווח. גם זאת תוכלו לברר עם ארגמן התחדשות עירונית  כדי לקבל מידע על ההיתכנות התכנונית באזור הרלוונטי.

      שלב שני: באמצעותנו אנו נגיע להסכמות ובחירת נציגות דיירים
      בשלב זה יש לבדוק האם יש נכונות לקדם פרויקט שכזה עם שאר הדיירים בבניין ובמקרה הצורך גם עם הדיירים בבניינים הסמוכים.

      שלב שלישי: התקשרויות עם אנשי מקצוע מייעצים
      בשלב זה אנו עורכים מכרז לבחירת עורך דין אש ייצג את הדיירים, לאחר מכן אנו בוחרים מפקח בניה, תפקידו של המפקח לערוך את החלק של המפרט הטכני במכרז היזמים שאנו עורכים.

      שלב רביעי: בחירת יזם והתקשרות עימו (בליווי עורך דין שנבחר על ידי הנציגות)
      בשלב זה לאחר שבחרנו עורך דין ומפקח בניה וערכנו מכרז יזמים אנו בוחרים יזם לפי כמה פרמטרים כגון: ההצעה שהעביר לדיירים, איתנות פיננסית, בעלי המקצוע שהיזם עובד איתם, התקשרות עם כל בעלי המקצוע שאמורים לייצג וללוות את הדיירים בכל התהליך.

      שלב חמישי: תכנון הפרויקט וקבלת היתר בנייה
      בשלב זה היזם מקדם את תכנון הפרויקט מול מוסדות התכנון,הגשת תב"ע (תוכנית בניין עיר) התהליך לוקח 2-3 שנים (תלוי בכל וועדה)  ולאחר אישור התכנון עליו לקבל היתר בנייה מהרשות המקומית.

      ?

      מארגן דיירים הוא אדם או חברה שמטרתם לייצג את רצונות ואינטרסים של הדיירים בפרויקט של התחדשות עירונית, כגון פינוי-בינוי או תמ"א 38. מארגן דיירים מלווה את הדיירים משלב ההתאגדות ועד לסיום הפרויקט, ומבצע את התפקידים הבאים:

      – להקים ולנהל נציגות דיירים, שתהיה הגוף המוסמך לקבל החלטות ולחתום על הסכמים בשם הדיירים.
      – לחפש ולבחור יזם מתאים לפרויקט, תוך התחשבות בתנאים הכלכליים, המשפטיים, והאיכותיים שהוא מציע.
      – להגיע להסכם עסקה עם היזם, שיכלול את כל התמורות וההתחייבויות של הצדדים, ולהביא אותו לאישור הדיירים.
      – להשגיח על ביצוע הפרויקט, ולוודא שהוא מתבצע בהתאם לתכנון, לחוזה, ולתקנים הרלוונטיים.
      – להיות בתקשורת עם הדיירים, היזם, הקבלן, העירייה, ובעלי המקצוע השונים, ולספק מידע, ייעוץ, והנחיות בנוגע לפרויקט.
      – לפתור סכסוכים או בעיות שעלולות להתעורר במהלך הפרויקט, ולהגן על זכויות ואינטרסים של הדיירים.

      – מארגן הדיירים הוא גם הגורם שמאחד את הדיירים לקבוצה אחידה ומאורגנת, שמסכימה על מטרות משותפות ומקבלת החלטות בהסכמה.
      – מארגן הדיירים הוא גם הגורם שמקשר בין הדיירים לבין הרשויות הממשלתיות, המקצועיות והמשפטיות הקשורות לתהליך התחדשות עירונית, ומסייע להם להבין את הזכויות והחובות שלהם.
      – מארגן הדיירים הוא הגורם שמסייע לדיירים לבחור את היזם המתאים לפרויקט, תוך התחשבות בתנאים הכלכליים, המשפטיים והאיכותיים שהוא מציע, ומוודא שההסכם עסקה משקף את האינטרסים של הדיירים.
      – מארגן הדיירים הוא הגורם שמלווה את הדיירים בכל שלבי הפרויקט, מהתכנון ועד הסיום, ומבקש להיות מעודכן על התקדמות העבודות, איכות הבניה, וכל סוגיות או בעיות שעלו במהלכו.
      – מארגן הדיירים הוא הגורם שמקדם את המנהיגות והתמיכה בקהילה, ומעודד את הדיירים להיות פעילים ומעורבים בתהליך התחדשות עירונית, ולהשתתף בפעילויות חברתיות וקהילתיות.

      – הניסיון והמומחיות של המארגן דיירים בתחום ההתחדשות עירונית, ובסוג הפרויקט שמעניין את הדיירים (פינוי-בינוי או תמ"א 38).
      – היכולת של המארגן דיירים לייצג את האינטרסים של הדיירים בפני היזם, הקבלן, העירייה, וכל הגורמים המעורבים בפרויקט, ולהגן על זכויותיהם ועל ערך הנכסים שלהם.
      – היחס של המארגן דיירים לדיירים, והתקשורת שהוא מקיים איתם, תוך הצגת מידע שקוף, מקצועי, ועדכני על התקדמות הפרויקט, ותוך הקשבה לצרכים, לשאלות, ולהצעות של הדיירים.
      – המלצות וחוות דעת של דיירים אחרים שעבדו עם המארגן דיירים בעבר, והמוניטין שלו בתחום ההתחדשות עירונית.

      מארגן דיירים הוא גורם חיוני להצלחת הפרויקט, ולשמירה על איכות הבניה, בטיחות הדיירים, וערך הנכסים. לכן, מומלץ לכל דייר שמעוניין להשתתף בפרויקט של התחדשות עירונית, להפעיל מארגן דיירים מטעם הדיירים, ולהעניק לו את הסמכות והאמון הנדרשים לביצוע התפקיד שלו באופן מקצועי ויעיל.

      ?

      שכרו של מארגן דיירים בממוצע תלוי בסוג הפרויקט, בגודל הבניין, במשך התהליך, ובהסכם שנחתם עם היזם. באופן כללי, ניתן לומר ששכרו של מארגן דיירים נסגר במשא ומתן בין המארגן לבין היזם שנבחר על ידי הדיירים לאחר מכרז היזמים שמארגן הדיירים והנציגות עורכים יחדיו

      . חשוב לציין ששכרו של מארגן דיירים אינו בא על חשבון התמורות של הדיירים, אלא משולם על ידי היזם, כחלק מעלויות הפרויקט.

      ?

      כדי להעריך את הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, יש להשוות את התמורה המוצעת לדיירים לערך הנכס שלהם לפני ואחרי הפרויקט. התמורה יכולה לכלול דירה חדשה גדולה יותר, חניות, מחסנים, פיצויים כספיים, שיפור בתשתיות ובסביבה העירונית ועוד. הערך הנכס יכול להשתנות בהתאם למיקום, לגודל, למצב, לשנת הבנייה ולשוק הנדל"ן. כדי להגיע להערכה מקצועית ועדכנית של הערך הנכס, יש להפנות לשמאי מוסמך, שיבצע חישוב על פי תקן שמאי 21.

      ?

      התפקידים של נציגות הדיירים הם:

      – לייצג את האינטרסים והצרכים של הדיירים מול מארגן הדיירים, היזם, הקבלן, העירייה, וכל הגורמים המעורבים בפרויקט.
      – לבחור את אנשי המקצוע שילוו את הפרויקט, כגון: מארגן דיירים, עורך דין, מפקח, אדריכל, שמאי, וכו'..
      – להשתתף במו"מ עם מארגן הדיירים ועורך הדין שמייצג את הדיירים מול היזם על התנאים הכלכליים, המשפטיים והאיכותיים של הפרויקט, ולהגיע להסכם שמשקף את התמורות המגיעות לדיירים.
      – להציג את ההסכם לאישור כלל הדיירים, ולדאוג לחתימתם עליו.
      – ללוות את הדיירים בכל שלבי הפרויקט, מהתכנון ועד הסיום, ולהיות מעודכנת על התקדמות העבודות, איכות הבניה, וכל סוגיות או בעיות שעלו במהלכו.
      – לקדם את המנהיגות והתמיכה בקהילה, ולעודד את הדיירים להיות פעילים ומעורבים בתהליך התחדשות עירונית, ולהשתתף בפעילויות חברתיות וקהילתיות.

      ?

      בעל דירה שמסרב להשתתף בפרויקט יכול להיות חשוף לסיכונים כגון: הפסדת זכויות בנייה, חובות מס, פיצויים נמוכים, דירה ישנה ומסוכנת, קשיים במכירה או בהשכרה, ועוד. החוק מאפשר לרוב הדיירים (80% או יותר) לקדם את הפרויקט גם בלי הסכמת המיעוט, אם הם מציגים תוכנית המקיימת את התנאים המינימליים שהחוק קובע. החוק גם מאפשר לממונה על פניות הדיירים, שהוא גוף ממשלתי, להחליט במקרים של סירוב לא סביר של בעל דירה, ולהקצות לו פיצוי כספי במקום דירה חדשה.

      ?

      התחדשות עירונית בקרית ים

      איך להפוך מתחם דירות מוזנח בשכונה ישנה לאחד האזורים החדשים, המבריקים והנחשקים בשוק הנדל"ן? צריך להכיר במגמה שמשתלטת על כל הארץ, ובפרט התחדשות עירונית קרית ים. התחדשות עירונית היא מרכיב מרכזי בתכנון המדיניות של משרד השיכון ומשרד הפנים. לאור צפיפות האוכלוסין בישראל, בעיקר בערים, נולד הצורך בפיתוח קרקע קיימת כדי שניתן יהיה להמשיך ולהציע אפשרויות דיור – כל עוד שומרים על שטחים ירוקים של מרחבים עירוניים. הליך זה הפך למקום חשוב להתחדשות עירונית המוגדרת ברמה הלאומית, בתור תמ"א 38, ובאמצעות תוכניות תכנון ובנייה ברמה האזורית. ארגמן נדל"ן, בעלי 10 שנות ניסיון בתחום הנדל"ן והתחדשות עירונית, ישמחו לבדוק עבורכם כל נכס לפני קניה או השכרה, ויוודאו עבורכם האם הבניין נמצא בשטח המתוכנן לעבור התחדשות עירונית, כדי שאתם תוכלו לישון בשקט.

      מהי התחדשות עירונית קרית ים?

      התחדשות עירונית קרית ים היא פרויקט שנועד לקדם תהליך של עיצוב מחדש של שיכונים בקרית ים, כחלק מפרויקט ארצי. בדרך כלל מדובר בשכונות ותיקות מאוד או שכונות המזוהות כחלשות כלכלית או חברתית באמצעות בדיקת מספר קריטריונים. באמצעות התחדשות עירונית הופכים מתחם מגורים ישן לטובת בניית מגורים חדשים בסטנדרט בנייה גבוה. פרויקט מסוג זה כולל גם תכנון ופיתוח שטחי נוף והספקת פתרונות חניה לכל האזור. בניית בניינים לגובה הוא ניצול מיטבי של הקרקע בעיקר בערים עממיות וצפופות. בנייה חדשה באזורי מגורים, כמו גם מודרניזציה והרחבה של מבנים קיימים באמצעות שימוש בזכויות נוספות לבנייה, חיזוק מבנים מפני סכנת רעידות אדמה ושימור מבנים, זה הוא פתרון מצוין שעונה על הצורך בהספקת יחידות חדשות לשוק.

      מהם היתרונות של התחדשות עירונית בקרית ים?

      התחדשות עירונית קרית ים מאפשרת לקרקע ישנה או מוזנחת – הן על קרקע בבעלות המדינה והן על קרקע פרטית – לעבור ולהפוך לקהילת מגורים משגשגת ומבוקשת באמצעות תיקון ושדרוג תשתיות קיימות לצד הנחת תשתיות חדשות, שיפור משמעותי של מערך התחבורה האזורי, תוך התמקדות בתחבורה ציבורית הוספת מקומות חניה, יצירת מבני שירות ממשלתיים וציבוריים, פיתוח שטחים ירוקים ושטחי מסחר, העלאת ערך נכסי הנדל"ן של הדיירים הקיימים ולשפר חיים חיזוק התחום החברתי באמצעות הכנסת אוכלוסייה חדשה וצעירה יצירת מתחם מגורים מודרני בעל חזית יפה, מבוקשת וסביבה משגשגת. אם אתם מחפשים לרכוש נכסי נדל"ן באזור מתחדש, כך שתוכלו להעלות את ערך הנכס, צרו קשר עם ארגמן נדל"ן ותקבלו את כל המידע העדכני ביותר!

      ההיסטוריה של ההתחדשות עירונית בקרית ים

      ההיסטוריה של פינוי בינוי בקרית ים מעניינת ומגוונת. בשנת 2023, נהרס בניין מגורים בן 3 קומות ברחוב שדרות ירושלים 27 בקריית ים. במקומו יוקם מבנה חדש ומודרני של 9 קומות, ובו קומת מסחר וקומת משרדים, ו-7 קומות מגורים.

      בשנה שעברה, קריית ים זכתה להיכלל בהסכם הגג האקסקלוסיבי ל-12 רשויות מצטיינות בהתחדשות עירונית, בשורה אחת עם ערים גדולות כמו רמת גן וירושלים.

      בשנת 2022, הועדה המקומית בקרית ים העניקה היתר בתנאים ראשון לפרויקט פינוי-בינוי במתחם אג"ש (אפיק ים), במסגרתו יבנו 131 יחידות דיור חדשות במקומן של 20 דירות קיימות, וכן שטחי מסחר.

      ההיסטוריה של שכונת אג"ש בנושא התחדשות עירונית / פינוי בינוי בקרית ים

      שכונת אגש בקרית ים היא שכונה ישנה שנבנתה בשנות ה-50 על ידי חברת הבנייה "גב ים". השכונה נמצאת בדרום-מערב העיר, ליד הים, וכוללת כ-280 יחידות דיור קיימות. בשנים האחרונות השכונה נכנסה לתהליך של התחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי, שיאפשר לבנות כ-1600 יחידות דיור חדשות במקום. התוכנית מחלקת את השכונה לשישה מתחמי פינוי-בינוי שונים, שכל אחד מהם יכול להתאגד ולהתחיל בביצוע הפרויקט ללא קשר למתחמים האחרים. במתחם צפויים להיבנות מגדלים מודרניים שניתן כמעט מכל קומה בהם להשקיף על הים, ולהקים שטחי מסחר ובילוי ברחובות הסמוכים.

      השכונה הוותיקה ממוקמת בסמוך לטיילת קרית ים. תושביה החלו בתהליך הבדיקה לחידושה עוד לפני שני עשורים, אך נתקלו בלא מעט מאכערים ויזמים קטנים שנתנו להם מצגי שווא ופיזרו הבטחות חסרות בסיס. התושבים לא ויתרו, וביחד עם עיריית קרית ים קידמו והשיגו אישור לתוכנית מפורטת לשכונה שמגדירה כללי "עשה ואל תעשה" מדויקים מבחינת הבינוי ומקלה על הוצאתם לפועל של פרויקטים.

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support